دین و زندگی کنکور را 100 بزن!

۲۱ تیر ۱۴۰۲
مطالعه 8 دقیقه
عارف علی نژاد
عارف علی نژاد
دختر و پسر مطالعه دین و زندگی کنکور

آیا می دونستی که تو باید در کنکور و آزمون های آزمایشی، 25 سوال دینی را توی 5 دقیقه و حتی کمتر جواب بدی؟! چرا؟ چون باید از دینی کنکور 1403 برای سایر درس های عمومی کنکور زمان اضافه برای استراتژی بازگشت ذخیره کنی. به نظرت کار راحتیه؟ قطعا نه. از طرف دیگر میانگین درصد دینی کنکور بالا است. یعنی برای اینکه تراز و رتبه بهتری بگیری باید در دین و زندگی کنکور درصد بالا بزنی. بنابراین دینی در کنکور نقش مهمی دارد. تا آخر این پست با من باش تا با هم یاد بگیریم چطوری دینی کنکور را توی 5 دقیقه 100 بزنیم!

نکاتی که قراره تو این پست با هم یاد بگیریم:

بهترین منبع دینی کنکور

بهترین کتاب دینی کنکور که من برای دین و زندگی کنکور نظام جدید به تو پیشنهاد می کنم فقط و فقط دینی کنکور خیلی سبز است. هیچ منبع دیگری نیاز نداری! حتی کتاب دین و زندگی دهم، یازدهم و دوازدهم را هم بنداز سطل آشغال! چرا؟ چون متن های مهم کتاب درسی را نیز در خودش دارد. خود من برای هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم خودم از خیلی سبز استفاده کردم و درصد های دین و زندگی من توی کنکور و آزمون های آزمایشی بالای 90 درصد بود.

اگر پایه دهم یا یازدهم هستی کتاب پایه خودت و اگر دوازدهم یا پشت کنکوری هستی دین و زندگی جامع خیلی سبز را تهیه کن.

دینی خیلی سبز متن های مهم کتاب درسی رو داره و به علاوه جواب تمرین ها و تحلیل آیات و احادیث را هم دارد. دین و زندگی جامع خیلی سبز تمام نکات ترکیبی سه سال را دارد.

اگر به هر دلیلی نتونستی دینی خیلی سبز را تهیه کنی می تونی از همان کتاب درسی استفاده کنی ولی باید تحلیل آیه ها و احادیث و جواب تمرین های داخل و انتهای هر درس را خودت پیدا کنی!

بهت پیشنهاد می کنم حتما مقاله بهترین کتاب برای 100 زدن فیزیک رو هم مطالعه کنی.

بهترین روش مطالعه دین و زندگی کنکور

دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ چگونه دینی کنکور را 100 بزنیم؟ اول از همه درسنامه یا کتاب درسی را باید کامل بخوانی و نکات مهمی را که فکر می کنی طراح می تواند از آن ها سوال بدهد، هایلایت کنی. حواست باشه که کتاب را رنگارنگ نکنی! فقط و فقط نکات مهم و سوال خیز را باید هایلایت کنی.

در مرحله بعد باید تست بزنی. خیلی جا ها گفته میشه که بین خواندن درسنامه و تست زدن چند روز فاصله بندازید. من این روش را قبول ندارم! هر موقع درسنامه رو خوندی، تست زدن را شروع کن. نیازی به فاصله انداختن نیست.

برخلاف روش مطالعه ریاضی نیازی به خلاصه آیات دینی کنکور نداری.

یادداشت زمان مرور

حواست باشه این نکته ای که الان می خوام بهت بگم کاملا ابتکاری خود من است و اگر انجامش بدی بازده مطالعه تو را در تمام درس ها به خصوص در روش مطالعه شیمی کنکور به شدت افزایش میدهد.

اما نکته چیه؟ هر درسی را که مرور می کنی، مدت زمانی را که طول کشید تا آن مطلب را بخوانی را توی فهرست اول کتاب بنویس. مثلا داری درسنامه می خونی، زمان بگیر که چقدر طول کشید تا درس 1 را بخوانی و توی فهرست کتاب، جلوی درس 1، این زمان را یادداشت کن. این کار کمک می کند تا برنامه ریزی با کیفیت تری داشته باشی و در نتیجه بازده خواندن تو را افزایش میدهد. یادت نره!

حفظ آیات و احادیث

به هیچ عنوان نیازی به حفظ کردن آیات دینی کنکور نظام جدید نیست. مفهوم هر کدام را بلد باشی کافی است. اما هر آیه یا حدیثی یک سری کلمات کلیدی دارند که آن ها را متمایز می کند. این کلمات را باید حفظ باشی تا هر جا که آن ها دیدی بدانی که برای کدام آیه و حدیث است.

یکی از تکنیک های درس دین و زندگی این است که چون آیات و بعضی از احادیث بصورت عربی هستند، اگر در درس عربی کنکور قوی باشی خیلی راحت بدون نیاز به حفظ کردن می توانی ترجمشون کنی!

طراح از آیات و احادیث در هر 25 سوال دین و زندگی کنکور استفاده می کند. پس به این حرف ها که می گن فلان تعداد سوال از آیات و احادیث است، به هیچ عنوان توجه نکن!

نیازی هم نیست که حذفیات دینی کنکور 1403 رو بخونی. کاری هم به تغییرات دینی کنکور 1403 نداشته باش.

بهت پیشنهاد می کنم حتما مقاله پروانه مونارک زیست دهم رو هم مطالعه کنی.

معلم دین و زندگی کنکور

یکی از سوال هایی که اکثر دانش آموزان می پرسند این است که آیا برای دینی کنکور به معلم نیاز داریم؟ یا بهترین دبیر دینی کنکور کیست؟ یا آیا نیاز است که من فیلم آموزشی دین و زندگی تهیه کنم؟

در جواب باید بگم که تو هیچ نیازی به معلم برای دین و زندگی کنکور نداری! چون یک درس کاملا حفظی است و با روش هایی که گفتم می توانی در کنکور و آزمون های آزمایشی این درس را بیشتر از 90 درصد بزنی! برای جمع بندی دینی کنکور هم نیازی به معلم یا جزوه جمع بندی دینی کنکور نداری!

پس دنبال بهترین استاد دینی کنکور نگرد!

استراتژی آزمون دینی

بودجه بندی دینی کنکور 1403 مانند سایر درس های عمومی کنکور 25 سوال و 17 دقیقه زمان دارد. اما تو باید سوالات دینی کنکور را توی 5 دقیقه و حتی کمتر جواب بدی! اما چطوری؟! سوال ها به این شکل هستند که وقتی سوال را می بینی یا بلدی یا بلد نیستی! اگر چند لحظه رو سوال مکث کردی و نفهمیدی یعنی بلد نیستی و آن سوال رو باید رد کنی. از طرف دیگه اگر درسنامه را خوب خوانده باشی به سرعت می تونی به اکثر سوال ها جواب بدی. قبل از کنکور باید توی آزمون های آزمایشی تمرین کنی تا به زمان 5 دقیقه و حتی کمتر برسی! خود من و اکثر دانش آموزان کنکورباز این درس را در کنکور و آزمون های آزمایشی توی 5 دقیقه و کمتر جواب میدهند پس این کار شدنی است.

چرا حتما باید 25 سوال را در 5 دقیقه جواب بدی؟ چون 12 دقیقه وقت ذخیره برای استراتژی بازگشت ذخیره می کنی! هر چقدر هم درس خوانده باشی ولی اگر یک استراتژی کنکور مناسب نداشته باشی شک نکن کنکور و آزمون های آزمون های آزمایشی رو خراب می کنی!

بهت پیشنهاد می کنم حتما مقاله روش تست زنی زیست رو هم مطالعه کنی.

جمع بندی دین و زندگی

برای جمع بندی دینی کنکور نظام جدید فقط و فقط باید درسنامه بخوانی. هیچ نیازی به تست زدن جانبی نیست. تست هایی که در آزمون های سه روز یکبار و جمع بندی می زنی کافی است. برای اینکه بتوانی بهتر برنامه ریزی کنی، در طول سال تحصیلی وقتی که هر درس را مرور می کنی، زمانی که طول کشید تا درسنامه را بخوانی در فهرست کتاب یادداشت کن.

سوال های پرتکرار

بهترین منبع برای دینی کنکور کدام است؟

فقط و فقط دین و زندگی خیلی سبز. کتاب درسی رو بنداز دور!

چطوری توی 5 دقیقه دینی کنکور را 100 بزنم؟

حتما این پست را بخون چون کامل توضیح دادم!

آیا بین خواندن درسنامه و تست زدن چند روز فاصله بیندازم؟

خیر. هر موقع درسنامه رو تموم کردی بلافاصله تست زدن را شروع کن.

اگر آیات و احادیث دینی کنکور را حذف کنم مشکلی پیش میاد؟

صد در صد. توی هر 25 سوال دین و زندگی کنکور آیات و احادیث استفاده شده است!

آیا حتما باید استراتژی آزمون داشته باشم؟

بله قطعا! هر چقدر هم درس خوانده باشی ولی یک استراتژی آزمون مناسب نداشته باشی کنکور را خراب می کنی!

سوالی داری؟

اگر هر سوال یا نظری راجب منابع و روش مطالعه دینی یا استراتژی آزمون داشتی حتما برام کامنت کن. خودم همه کامنت ها را می خونم و جواب میدم!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟

عارف علی نژاد
عارف علی نژاد